Venezuela court upholds ruling against independent media

Once again a Venezuelan court showed its loyalty to Hugo Chavez instead of the rule of law — including freedom of the press.

Venezuela’s Supreme Court orders fine to be paid by TV news channel Globovision

The complaint against Globo was that it had engaged in “an apology of crime, disturbing public order and Causing people to become anxious.”

Sounds pretty bad, but what Globo really did was report on  a riot at a prison, along with clashes between soldiers and inmates.

The real “crime” Globo committed was not bending to the propaganda will of the Chavez government. And the government — or at least Chavez supporters — underscored their contempt for Globo by attacking and firing on Globo reporters covering an opposition political rally Sunday.

As the Committee to Protect Journalists points out:

Globovisión is the only network critical of Chávez that is still on the air. Another opposition station, RCTV, was forced off cable and satellite TV in 2010 after its broadcast license was revoked in 2007.

IAPA Statement: IAPA Condemns ratification of multi-million-dollar fine on Globovision

 

Advertisements

Leave a comment

Filed under Censorship, Press Freedom, South America

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s