Use of words (and lack of them) to deceive

Interesting piece by Roy Greenslade in the Guardian.

Dear Sir,

This email serves as a formal invitation to you to participate in our occasional satellite/phone interviews mainly focusing on British domestic or international affairs.

Press TV is a 24-hour English-language global news network. It carries news analysis, documentary talk shows and sports news worldwide. The channel is available in most parts of the world via 14 satellites, as well as cable and internet in the United Kingdom (Sky channel 515).

etc.

The letter was sent by Press TV assistant producer Sara Alambeigi.

Then Greenslade makes his point:

What the email does not say is that Press TV is funded by the state of Iran and is a division of the Islamic Republic of Iran Broadcasting (IRIB).

It does not say that Press TV “was inaugurated by President Mahmoud Ahmadinejad” in 2007. It does not say that Press TV broadcasts news reports and analyses which are close to the official position of the Iranian government (see Press TV pantomime).

It also fails to mention that its programmes are monitored and regulated by the Iranian state and that the 1979 constitution of the Islamic Republic mandates that “all broadcasting must exclusively be government-operated.”

Amazing how the forces working against freedom of  press/speech keep using the same words as the real defenders.

Read the whole piece here: Dear Sir, would you like to broadcast on our impartial Iranian TV network?

Advertisements

Leave a comment

Filed under Censorship, Corruption

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s